Omramas Mikaelis Aivanhovas
(Omraam Mikhael Aivanhov)
Omramas
Mikaelis Aivanhovas (gimė1900 m. sausio 31 d. mažame Makedonijos
kaimelyje Serbtzi) yra vienas didžiųjų žmonijos dvasinių Mokytojų. Jo
mokyme randame daugybę vertingų patarimų ir metodų, kuriais gali
pasinaudoti žmonės, siekiantys gyventi geriau ir prasmingiau: tai ir
saulės jogos metodas, kuris apšviečia sielą ir papildo fizinę energiją,
ir mitybos joga, kuri stprina tiek fizinę, tiek psichinę sveikatą, ir
nurodymai, kaip galime geriau naudoti savo minčių galias ar gamtos
jėgas. Vaikystė nusako visą gyvenimą.Dalykai,
traukę Mikaelį vaikystėje, buvo reikšmingi ir vėliau: berniukui labai
patiko siūlai ir bet kokios virvutės, jis mylėjo vandenį, tekantį iš
šaltinio, ugnį ir aukštus medžius. Šios keturios „vaikystės aistros“,
kaip Mokytojas jas pavadino, suvaidino svarbų vaidmenį bręstant, nes dar
gyvenimo pradžioje jam parodė tikrovę, kurią kiekviena jų atstovavo.
Siūlai
ateityje simbolizavo žmones rišančių santykių sudėtingumą ir visos
kūrinijos skirtingų elementų sąsajas. Skaidrus, permatomas vanduo,
trykštantis iš žemės, kalbėjo apie skaistumą. Ugnis, duodanti šviesą,
šilumą ir gyvybę, palaipsniui jį privedė prie „saulės filosofijos“, o
aukšti medžiai pažadino meilę aukštumoms. Vėliau jis sakydavo: „Viskas
mūsų gyvenime jau yra nužymėta vaikystės įvykių, bet mes to nepastebime,
nekreipiame jokio dėmesio“.Būdamas ketverių Mikaelis
rinkdavo ir saugodavo kiekvieną virvagalį ar siūlelį, vilnonį ar
medvilninį, kokį tik pasitaikydavo rasti. Vienas kambarys, kuriame
stovėjo audimo staklės, o ant sienų kabėjo ryškių spalvų siūlų sruogos,
jį ypatingai žavėjo. Berniukas stovėdavo tarpduryje ir pakerėtas
pusseserės rankų šokio virš apmatų stebėdavo, kaip atskiri siūlai virsta
audeklu. Būtent tada ir brėško neryškus pirmas suvokimas, ką reiškia
siūlai: kad juos galima ne tik supinti ar atskirti, kad kartu jie gali
virsti kažkuo naudingu, gražiu, patvariu.
Vieną dieną, kai audėjos
kambaryje nebuvo, Mikaelis išdrįso peržengti kambario slenkstį. Jis
stovėjo prie staklių ir susižavėjęs žiūrėjo į ryškius, ant rėmo
ištemptus siūlus. Staiga, apimtas galingo impulso, kilusio iš pačių
gelmių, pačiupo žirkles ir beveik nesuvokdamas, ką daro, visus juos
nukirpo nuo staklių. Taip jį užklupo pusseserė – tebestovintį prie
staklių, spaudžiantį prie savęs brangų siūlų lobį. Kilo baisus
triukšmas. Vargšė moteriškė rėkė iš siaubo, matydama savo sumaitotą
darbą, kiti, įpuolę į kambarį ėmė jį barti, o Mikaelis, nors ir suprato,
kad negerai pasielgė, beveik negirdėjo to pikto sambrūzdžio. Jį visą
buvo užpildęs naujas pojūtis, leidžiantis suvokti slėpiningą siūlų
prasmę.
Vėliau Mikaelis dažnai
kalbėdavo apie siūlus, iš kurių susidaro gyvenimo audinys. Mokytojo
darbas buvo nuolatos austi sąsajas tarp dvasinio ir materialaus
pasaulių.Antroji didelė Mikaelio aistra – meilė vandeniui
– užgimė neturint dar nė penkerių. Betyrinėdamas aplinką aplink namus,
jis išgirdo burbuliuojant vandenį ir aptiko nedidelį šaltinėlį, tekantį
po lapais. Labai susidomėjęs atsigulė veidu į žolę ir ilgą laiką stebėjo
šį gamtos stebuklą. Kitomis dienomis ir mėnesiais šaltinėlis jį traukė
lyg koks magnetas. Susižavėjęs vandens skardumu, berniukas leido prie jo
valandų valandas stebėdamasis, kad šis niekada nepaliauja tekėjęs.
Šaltinio vaizdinys giliai įsišaknijo jo prote. Gimęs po vandenio ženklu,
visada jausdavo vandens trauką: upės, kriokliai ir jūra jam buvo niekada nepraeinančio stebėjimosi ir džiaugsmo šaltinis.Tačiau
iš visų keturių vaikystės aistrų meilė ugniai buvo pati stipriausia.
Ugnys užkurtos kaimiečių, sudeginti piktžolėms ar ražienoms, aliejinės
lempos, uždegtos vakarais, maža plevenanti ugnelė prie šventos ikonos,
židinių liepsnos – visos tos ugnies apraiškos jį pakerėdavo. Būdamas
penkerių Mikaelis pats kurdavo lauželius iš šiaudų ar šakelių ir su
malonumu stebėdavo, kaip jie dega. Galiausiai šis pavojingas pomėgis vos
nesibaigė tragiškai: vieną dieną, tyrinėdamas tėvų klojimą, pamatė
tokių supuvusių ir negražių šiaudų krūvą, kad nutarė juos padegti.
Jie pasenę. Reikia sudeginti – pagalvojo sau.
Nieko
nelaukęs, sugrėbė šiaudus į krūvą, uždegė ir stebėjo kylančias aukštyn
liepsnas, manydamas, kad nieko gražesnio dar nebuvo tekę matyti. Staiga,
pamatę dūmus, į klojimą įpuolė keli suaugę, nešini kibirais vandens, ir
užpylė degančius šiaudus. Tada Mikaelis, vis dar apimtas žavesio,
pradėjo suvokti, kad naujasis užsiėmimas – rimtas dalykas ir, žinoma,
tai kainavo jam vakarienę. Vaikas dėjo į kulnus ir pasislėpė pas
močiutę.
Sąžinės graužimas, kurį patyrė sukėlęs gaisrą klojime, nė kiek nesumažino meilės ugniai ar vandeniui. Jo žodžiais tariant:
„Nuo
pat gimimo turėjau ypatingą potraukį ugniai ir, nors mažas būdamas
sukėliau gaisrą, vėliau supratau, kad geriau fizinę ugnį palikti
ramybėje, o uždegti ugnį savo paties ir kitų žmonių širdyse.“Mikaelis
taip pat mylėjo ir medžius, ypač aukštus savo kaimo Topolius, kurių
lapai atsiliepdavo kiekvienam vėjo dvelktelėjimui ir kurių išlakūs
kamienai keldavo svajones į dideles aukštumas. Kai jis sustiprėjo tiek,
kad galėjo lipti nuo šakos ant šakos iki pat medžio viršūnės, ten ir
prasėdėdavo valandų valandas, žvelgdamas į jį supantį gamtovaizdį.
Gėrėdamasis prieš jį atsivėrusiu nuostabiu gamtos grožiu, Mikaelis
jautėsi lyg paukštis, pasiruošęs išskleisti sparnus ir nuskristi.
Ši
aistra aukščiui atskleidė ryškų jo charakterio polinkį, ilgainiui
įtvirtinusį įgimtą impulsą, į viską žiūrėti iš paties aukščiausio matymo
taško.
Vėliau Mikaelis, prisiminęs
vaikystės išgyvenimus, pasiremdavo pavyzdžiu vaiko, sėdinčio pačioje
medžio viršūnėje ir galinčio matyti tai, ko jo tėvas, nors ir labai
išsimokslinęs, nemato žiūrėdamas iš apačios. Jis pabrėždavo, kad
yra svarbu iškelti save virš aplinkybių ir įvykių tam, kad pamatytum
toliau ir aiškiau suprastum gyvenimo prasmę.
Daugiau informacijos:
http://en.wikipedia.org/wiki/Omraam_Mikha%C3%ABl_A%C3%AFvanhovParengta pagal:
Louise-Marie Frenette. Omraam Mikhael Aivanhov (Omramas Mikaelis Aivanhovas) Biografija. Vilnius: UAB „Astėja“ - 2007. 288 psl.
Šią knygą galite įsigyti
Ezoteriniame centre AUM.
Tylos kelias
Yra
žmonių, kurie, regis skleidžia savo vidinį klegesį. Net jei jie nieko
nedaro ir nekalba, iš jų sklinda kurtinamas triukšmas. Bet pasitaiko
sutikti ir tokių – deja, labai retai – kurie atrodo įsisupę į tylą. Net
kai jie kalba, iš jų sklinda tyla. Taip, nes tyla yra vidinio gyvenimo
savybė. Ir jūs nesugebėsite manęs suprasti, jei jums nepavyks bent
kelias minutes likti tikroje tyloje... labai tikėtina, kad tokios
būsenos patyrę dar nebuvote.
Kaip
klystame manydami, kad tyla – tai būtinai dykuma, tuštuma, bet kokios
veiklos ir bet kokios kūrybos nebuvimas, žodžiu, nebūtis. Iš tikrųjų
tyla būna įvairi, ir apibendrintai galima tarti, kad yra dvi jos rūšys:
mirties tyla ir aukštesniojo gyvenimo tyla. Kaip tik apie pastarąją čia
mes kalbame bei stengiamės suprasti.
Ši
tyla – ne inercija, o darbas, intensyvi veikla, vykstanti tikros
harmonijos aplinkoje. Tai nėra tuštuma, nėra nebūtis, o atvirkščiai –
pilnatvė, kurią patiria žmonės, jungiami didelės meilės ir taip stipriai
ką nors išgyvenantys, kad negali to išreikšti nei judesiais, nei
žodžiais. Žmogaus tyla yra trijų lygmenų – fizinio,
astralinio ir mentalinio – dermės rezultatas. Taigi idant savyje
įkurdintumėte tylą, turite stengtis kurti fizinio kūno, jausmų ir minčių
harmoniją. Tikriausiai yra pasitaikę staiga pajusti, kaip jus apima
labai gili tyla, tarsi vidinis triukšmas, kurio iki tol nesuvokėte, nes
kasdien jame gyvenote, būtų staiga nuščiuvęs. Ši tyla jaučiama kaip
išsilaisvinimas, palengvėjimas, tarsi staiga nuo pečių būtų nukritusi
našta, atsirišę pančiai, atsivėrusios durys, lyg pagaliau iš kalėjimo
išlaisvinta siela būtų išplitusi erdvėje.
Šis potyris duodamas
jums kaip Dangaus dovana, jums nieko dėl to nereikia padaryti, tačiau
tai nereiškia, kad negalite jo pasiekti sąmoningai. Jums padės tam tikri
veiksmai, ar pratimai, kiekvienas jų turi savų ypatumų ir spalvų.
Kai
pagaliau į šią tylą panyrate, visiems savo veiksmams nejučiomis
suteikiate ritmo, grakštumo. Jūs judate ir liečiate daiktus taip, tarsi
visa kas jumyse būtų vien šokis ir muzika. Šis harmoningas judėjimas,
kuris persmelkia visas jūsų organizmo ląsteles, palankiai veikia ne tik
jus, bet ir visus šalia esančius žmones: jie jaučiasi lengviau,
laisviau, šviesiau ir pagaliau patys pradeda siekti pojūčių, kuriuos
patyrė būdami su jumis.Jei jums pavyko pasiekti tą tylą,
svarbu mokėti ją išlaikyti. Kitaip kam tiek pastangų, jei tuoj pat
prarandama jų duota nauda? Jei jums pavyko per maldą ir meditaciją
įkurdinti savyje tylą, turite būti budrūs, idant neleistumėte jai
pabėgti. Svarbu suprasti, kad dvasinio gyvenimo tikslas nėra pusvalandį
ar valandą per dieną stengtis atkurti ryšį su tylos ir šviesos pasauliu,
paskui visa tai pamiršti, vėl leistis įtraukiamiems į gyvenimo sumaištį
ir triukšmą, o rytoj pradėti viską iš naujo – tai beprasmiška.
Priešingai,
ramybė, harmonija, kuria mėgaujatės per meditacijas, turi lydėti visą dieną ir persmelkti visus jūsų veiksmus.Vidinės
tylos pasiekimas – asmens evoliucijos požymis. Tikrą tylą pasiekia tie,
kurie, pažinę įšventinimo tiesas, sugebėjo sutvarkyti savo vidų. Tyla
jiems atveria nušvitimo vartus, o jie patys tampa visos žmonijos
palaiminimų šaltiniu.
Parengta pagal:
Omraam Mikhael Aivanhov. Tylos kelias. – Kaunas: Mijalba, 2010. – 168 p.
Šią ir kitas Omramo Mikaelio Aivanhovo knygas galite įsigyti
Ezoteriniame centre AUM.