Knygos
Pristatome
meditacijos meistro Prem Budos (t. dr. Mečislovo Vrubliausko) knygą:
Meditacija - sielos dalijimasis
Knygos pamatas yra spontaniški Prem Budos atsakymai į dvasios ieškotojų
ir žurnalistų klausimus, pateiktus paskaitų, Meditacijos mokyklos,
meditacinių praktikumų, individualių sesijų, interviu metu.Tai pirmoji lietuvių autoriaus knyga apie meditaciją ir nepaprasto vidinio grožio pasaulį, kuris laukia harmoningo įkūnijimo.
Ištrauka iš knygos:
Kaip mintys veikia mūsų pačių būseną ir veiksmus?
Mūsų
pačių mintys veikia mūsų būseną panašiai kaip ir veiksmai: kartais
mažiau, kartais labiau. Tai priklauso nuo minties ir veiksmo svarbumo,
energijos, koncentracijos. Kartais mintį pagimdo veiksmas, kartais
atvirkščiai. O būseną labiausiai lemia mūsų mintys ir veiksmai, jų
vitalinis laidumas ir vitališkumo transformacija. Savo veiksmą ir jo
pasekmes paprastai pamatome, o savo mintis mato retas. Nepaisant to,
matome ar ne, jos veikia. Ir daug stipriau, nei manome. Mintys veikia
kūną panašiai kaip programos komanda – prietaisą ar individas – aplinką.
O protas ir kūnas yra beveik vienas mechanizmas. Mintimis žmonės
nuklysta toliau nei kūnu. Kūnu nuklydę, pamato, kur atsiradę, ir grįžta,
kur turėtų būti. Įkritęs į duobę – iš jos išlipa, iškritęs iš vežimo –
atgal įlipa, bet taip nėra mintyse, prote. Mintis kūną veikia lyg žirgas
vežimą, o sielą – lyg žirgas raitelį. Mintis ir žirgas gali nunešti
tinkama kryptimi, tik jei yra šeimininkas.
Žmogus gali įsileisti
mintį, o ši po to jį gali apsėsti. Pavyzdžiui, jog naudinga lošti, nes
gali išlošti, galima gerti, nes atsipalaiduoji ir pakvailioji, galima
keršyti, nes malonu. Žmogus elgiasi pagal mintį, bet nemato, kad tai ne
jo mintis, kad ji prieštarauja kitoms jo mintims, jausmams,
įsitikinimams, jo gyvenimo būdui. O įsileistą mintį pamačius jau gali
būti per vėlu, kaip – kelio posūkio ženklą ar patį posūkį. Įsileista
mintis rezonuoja prote su kitomis panašiomis mintimis, stiprėja, kol
viršija tam tikrą slenkstį, pasiekia poveikio jėgą ir nukreipia mūsų
veiksmus. Mintis pradžioje yra kaip svečias. Jeigu esame nesąmoningi jos
atžvilgiu, greitai ji gali tapti šeimininku. Faktiškai visuomet žmogų
yra apsėdusi viena mintis, su kuria jis yra susitapatinęs. Ją jis laiko
teisinga ar neteisinga, nori ją įkūnyti ar nuo jos pabėgti.
Žmogui
reikia tyrinėti mintis: jų gimimą, atėjimą, dauginimąsi, nykimą,
poveikį, sąveiką su kūnu, su kitomis mintimis, vaizduote, sąmone ir pan.
Ir tai įmanoma. Kitaip, kaip šiandien ir yra – pasekmės apgailėtinos.
Kuo aukštesnė ar žemesnė mintis, tuo jos poveikis yra didesnis.
Užtenka
tiktai pagalvoti, kad jūs nelaimingi, – ir būsit nelaimingi. Galvosit,
kad mažai uždirbat, kad nerasit darbo – ir jūs nei turėsite pinigų, nei
rasite darbo. Pradėkit galvoti, kad jūs neturtingi, ir pasakokit, kad
neturtingi, tai niekad turtingi ir nebūsit. Pati mintis, kad esat
nelaimingi, nepraleidžia vitališkumo, energijos ir ją sustingdo. Dėl to
ir jausitės nelaimingai.
Tačiau ir teigiama mintis neatneš didelio
ir tuo labiau ilgo džiaugsmo, nes bet kokia mintis yra varža
vitališkumui, trukdo energijai tekėti, yra jai blokas. Be to, kuo
subtilesnė energija, tuo labiau mintis trukdo, ją slopina ir iškraipo.
Besąlyginė meilė per mintį neteka, nebent ją spaudžiant. Bet meilė,
spaudžiama pro mintį, vaizdinį, jau nebus besąlyginė, o tik sąlygota tos
minties. Kita vertus, mintys gali būti reikalingos kaip grioviai ar
sienos. Mintis visuomet nukreipia, iškreipia, įformina. Galvodami
niekuomet nesuprasite kito. Jauskite.
Gera mintis yra geriau negu
bloga; panašiai, kaip ir geras griovys ar siena geriau nei bloga.
Tačiau norint dviem žmonėms giliai susitikti, reikia mintį palikti
nuošalyje. Sujungia, perduoda impulsą tik bemintė energija. Ji teka tiek
į kūną, tiek į bemintę sąmonę. Tai lyg tiesiog vanduo, oras ar
natūralus maistas. Užsigalvoję įsisąmoninkite, jog galvojate, ir
visuomet sugrįžkite į kuo bemintiškesnę būseną. Nesakykite, jog ta
mintis yra paskutinė, o kitos nebus. Ne. Sakymas, jog negalvosite, irgi
yra mintis. Tai lyg botagu bandyti sustabdyti vėją. Dabar žmonės negali
nustoti galvoti, lyg Parkinsono liga sergantis žmogus – kratytis. Protas
ir kūnas yra artimai susiję. Kas vyksta prote, tas ir kūne, ir
atvirkščiai. Faktiškai kūnas ir parodo, kas vyksta prote. Jei ne
jaunystėje, tai senatvėje. Nuolatinis mentalinis parkinsonizmas yra
blogiau nei fizinis, nes protas yra arčiau mūsų nei kūnas. Būti prote –
tai būti šiukšlyne, sąvartyne. Tokia bus ir būsena. Prote yra pragaras,
rojus – tik anapus proto. Tik bemintėje sąmonėje – meditacijoje yra
supratimas, besąlyginė meilė, ramybė ir vienovė. Tik meditacijoje žmogus
pradeda tapti savo minčių ir gyvenimo šeimininku, pradeda gyventi
rojuje dar būdamas Žemėje.
Parengta pagal:
Prem Buda. Meditacija - sielos dalijimasis. - Vilnius: "Odžas", 2006. - 320 p.
, iliustr.Šią ir daugiau knygų apie meditaciją galite įsigyti
Ezoteriniame centre AUM ir
internetu.
Didelio žmonių susidomėjimo sulaukė
t. dr. Mečislovas Vrubliauskas (meditacijos meistras Prembuda) renginyje
"Sveikatos dienos 2011", Kaune skaitęs paskaitą tema "
SVEIKATA – MEDICINA KŪNUI, MEDITACIJA SIELAI" apie meditacijos įtaką žmogaus savijautai ir gyvenimo kokybei
.Atgarsiai